کمپانی JBFF

کمپانی JBFF با بیش از شش دهه سابقه در منطقه گجرات احمدآباد هندوستان واقع شده است. زمینه فعالیت شرکت شامل تولیدات عطری و انواع رایحه ها، عصاره های گیاهی طبیعی و ترکیبات طعم دهنده (اسانس ها)، عطرهای شخصی، خوشبو کننده های هوا و کلیه مواد عطری که در بخش های صنعتی و یا خانگی مصرف دارد. ارزش های کمپانی JBFF  عبارتند از خلاقیت و نوآوری، تجربه و تخصص فنی، کیفیت بالا، رضایت مشتری و ارائه خدمات و ارزش گذاری برای دارایی­ها و سهام . در سال 1396 کمپانی J.B.F.F  هندوستان ضمن ثبت برند shree فروش خود را به تمام نقاط دنیا از طریق نمایندگی ایران به انجام می رساند.

دامنه فعالیت شرکت شری

هدف گذاری اولیه در کسب و کار شرکت، تمرکز بر شناخت هرچه بیشتر سلایق و نیازهای بخش های مختلف جامعه بازار و بومی سازی هنر- صنعت رایحه در کشورمان بوده است. طراحی، ساخت و تولید زنجیره ملزومات چرخه صنعتی بنگاه، توسعه بازار و شناخت بازارهای کشورهای منطقه، با هدف بازاریابی و صادرات مواد و محصولات از جمله اقدامات مجموعه طی سال های فعالیت خود بوده است. در حال حاضر شرکت مشتریان متعددی را در کشورهای آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکیه، سوریه و لبنان در اختیار دارد. رویکرد مشتری مداری و نگاهی به روند فعالیت ها و فروش محصولات شرکت در بازار داخلی و صادرات شرکت طی یک دهه گذشته بیانگر این واقعیت است که کسب و کار شری روند رو به رشد­ی را تجربه می­کند.

نشان تجاری شرکت

شرکت شمیم ریح ایرانیان در سال 1396 با نام تجاری «شری» معرفی و در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شده است.

 

ثبتی نشان تجاری شرکت شری

 

 

رنگ شرکت شری

رنگ ها در طراحی لوگو، محصولات، طراحی بسته بندی، امور مختلف تبلیغاتی و گرافیکی، مفاهیم مختلفی را می رسانند. رنگ ها بر چگونه دیده شدن برند اثر دارند. به بیان بهتر، رنگ ها به مصرف کننده می گویند «شخصیت» یک برند را چگونه ببینند.
رنگ سازمانی شری، رنگ «بنفش» می باشد. بنفش تلفیقی از آبی و انرژی رنگ قرمز و همچنین تلفیقی از رنگ های شاد و سنگین می باشد. این رنگ با وفاداری همراه است. بنفش سمبل قدرت، اشرافیت، هیجان، تجمل، نجابت، اصالت است. بنفش با هوشمندی و خرد، شهرت، استقلال، خلاقیت، مرموز بودن و جادو همراه می باشد. بنفش رنگی سلطنتی می باشد بخصوص بنفش تیره که با مال و ثروت همراه است.

طراحی نشان(لوگوی) شری

در طراحی نشان(لوگوی) شری در طراحی لوگوی شری، از فنون گرافیکی، عناصر بصری بر مبنای اندیشه­ی حروف نگاری(فونتوگرافی) به خوبی استفاده شده است. حروف، نقطه، خط، رنگ، مقیاس و حرکت در حروف نگاری شری  ترکیبی از طراحی خطوط سُلب و فونت های نرم استفاده شده است.

 نشان تجاری شرکت شری
نشان تجاری شرکت شری

کلمهShree  با حروف لاتین  و به رنگ بنفش نوشته شده و خط راست و افقی در زیر آن موجب ایستادگی، ثبات و «پایداری» طرح شده است. حرف S به صورت نمادین شبیه شیشه های آزمایشگاهی (بالن و ارلن)؛ دانه های «کریستال» و بطری های کریستالی عطر و رایحه طراحی شده که درپوش آن با یک نقطه بر بالا، در فضا افشانه عطر می پراکند.
در قسمت تحتانی، شکوفه ای از گُل یاس پنج پَر که نماد «ماده خوشبو کننده» می باشد، محتوی بطری را نشان می دهد.  گل یاس پنج پَر که هر پَر آن یک شش ضلعی به فرم کلمهShree  با حروف لاتین  و به رنگ بنفش نوشته شده و خط راست و افقی در زیر آن موجب ایستادگی، ثبات و «پایداری» طرح شده است. حرف S به صورت نمادین شبیه شیشه های آزمایشگاهی (بالن و ارلن)؛ دانه های «کریستال» و بطری های کریستالی عطر و رایحه طراحی شده که درپوش آن با یک نقطه بر بالا، در فضا افشانه عطر می پراکند.
حلقه بنزن آروماتیک که نمادی از مواد شیمیایی است، طراحی شده است.
همچنین در انتهای کشیدگی حرف e از برگ گیاهی استفاده شده که بهانه خوبی برای بیان «پرواز، رشد و شکوفایی» است و در عین حال «اسْمُ اللَّهِ الأَعظم »را نیز تداعی می­کند.
رنگ بنفش نیز در سراسر طرح به معنای وفاداری، صداقت و شهرت استفاده شده است.

ماموریت شرکت

فعالیت در زمینه خرید و فروش مواد اولیه صنعت عطر، تبلیغات و صادرات انواع عطر، عطر گل(گلاب)، اسانس گیاهان معطر، خوشبو کننده برای مصارف شخصی، عطر حمام، عطرهای تهیه شده از گل ها، اسپری های خوشبو کننده دهان، اسانس گیاهان معطر، اسپری گیاهی، خوشبو کننده بدن از گیاهان، رایحه گیاهی، عطر و رایحه بچه، اسپری بدن، اسپری ضد عرق، ژل معطر برای دوش می باشد.

گروه های هدف

هدف گذاری اولیه در کسب و کار شرکت، تمرکز بر شناخت هرچه بیشتر سلایق و نیازهای بخش های مختلف جامعه بازار و بومی سازی هنر- صنعت رایحه در کشورمان بوده است. طراحی، ساخت و تولید زنجیره ملزومات چرخه صنعتی بنگاه، توسعه بازار و شناخت بازارهای کشورهای منطقه، با هدف بازاریابی و صادرات مواد و محصولات از جمله اقدامات مجموعه طی سال های فعالیت خود بوده است. در حال حاضر شرکت مشتریان متعددی را در کشورهای آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکیه، سوریه و لبنان در اختیار دارد. رویکرد مشتری مداری و نگاهی به روند فعالیت ها و فروش محصولات شرکت در بازار داخلی و صادرات شرکت طی یک دهه گذشته بیانگر این واقعیت است که کسب و کار شری روند رو به رشد­ی را تجربه می­کند.

گروه های هدف

  1. تقسیم بندی یا بخش بندی بازار، فرایندی جهت تشخیص و مجزا کردن ویژگی‌های خریداران، به‌منظور انتخاب بازارهایی که شرکت می‌خواهد یا می‌تواند محصولاتش را به آن­ها عرضه کند، همچنین طراحی محصولات و برنامه‌های بازاریابی برای پاسخ‌گویی به احتیاجات خریداران مورد نظر است. این بخش بندی بازار هدف با توجه به ویژگی­های جمعیت شناختی، رفتاری، روان شناختی، جغرافیایی تقسیم بندی میشود که در ارتباط با شرکت شری دسته بندی به شرح ذیل می­باشد :
    با توجه به فعالیت های صورت گرفته توسط شرکت در حال حاضر بازار هدف شرکت شامل چهار گروه از مشتریان هست که باختصار تشریح گردیده است.

1.  مصرف کنندگان نهایی[1]

این گونه مشتریان بر اساس شناخت قبلی بطور محدود و مستقیما از شرکت خرید می کنند. با راه اندازی سامانه خرید الکترونیک شمار این نوع خریداران افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

2.خرده فروشان بازار(فروشگاه های عطر[2])

بر اساس بازاریابی های انجام شده تعداد 778 فایل از مشتریان خرده فروشان بازار در بایگانی شرکت موجود می­باشد که از این تعداد 371 واحد در تهران و مابقی در شهرستان ها واقع شده اند.

3.نمایندگی ها و عمده فروشان

تعداد 89 واحد تجاری به عنوان عمده فروش در بایگانی شرکت موجود میباشد که از این تعداد تماما با شرکت در ارتباط کاری نیستند و در این میان 15 الی 20 واحد به عنوان نمایندگی های فعال و عمده فروش با شرکت در تعامل تجاری هستند.

4. مشتریان سازمانی

با توجه به انواع محصولات شرکت که در خانواده محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و بصورت کادویی و هدیه میتواند عرضه شود، شرکت میتواند وارد تعامل با شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی شود و از این فرصت ها برای کارمندان، کارگران و تمامی پرسنل آن سازمان ها استفاده کرده و محصولات شرکت را در پکیج های متفاوت و شیک ارائه دهد.

5.تولید کنندگان محصولات آرایشی- بهداشتی و صنایع غذایی

یکی از بازارهای مطرح برای شرکت، صنایع غذایی و آرایشی- بهداشتی می باشد. شری وظیفه تامین محصولات و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع وابسته را بر عهده گرفته و در کنار وظایف پیشین خود و در راستای گسترش حوزه فعالیت های کنونی به ویژه در راستای کمک به بهبود سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه با تکیه بر دانش و تخصص مدیران و کارشناسان به عنوان یک شرکت بازرگانی  تامین بهترین مواد اولیه  صنایع وابسته را نیز در دستور کار خود قرارداده است.

 

ساختار حقوقی و مالکیت

شرکت شمیم ریح ایرانیان با مسئولیت محدود ثبت شده و آقای حسین حسینی اختیار آبادی در سمت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره و آقای رضا لک به عنوان  رئیس هیئت مدیره معرفی شده اند.      

  • محل شرکت

تهران. خیابان آزادی. خیابان رودکی شمالی. کوچه صائب. پلاک 54 تلفن 66562447-021

آدرس وبگاه شرکت: www.shree.ir


معرفی نیروی انسانی شرکت

امروزه تامین نيروي انساني بعنوان متولي امر برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و رهبري، نظارت و كنترل نقش پراهميتي در پيشبرد اهداف متعالي هر شرکتی ايفا مي­كند. نيروي انساني متخصص يكي از مهمترین سرمایه های بنگاه های کسب و کار بوده که وظیفه پیشبرد فعالیت ها و اقدامات بنگاه را بر عهده دارند.
در مقوله مزيت رقابتي بنگاه به نيروي انساني به عنوان یکی از با ارزش ترين سرمايه های سازماني توجه   می شود.
در ادامه جدول نیروی انسانی شرکت در زیر ساخت های مختلف مدیریتی معرفی شده است.

معرفی نمایندگی های شری در تهران و شهرستان_ها

نمایندگی های بنگاه های کسب و کار به عنوان شرکای تجاری بنگاه به حساب می­آیند. شریک تجاری به عنوان نماینده فروش و توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت نقش مهمی را در پیشبرد اهداف سازمانی شرکت بر عهده دارند.
با عنایت به سابقه موسس شرکت و حضور فعال در بازار عطر و رایحه کشور، شری موفق شده است تا در بسیاری از استان های کشور و برخی کشورهای همسایه نمایندگی های فعالی را سازماندهی کند.
در ادامه جدول معرفی نمایندگی های شری در تهران و سایر استان های کشور و خارج کشور معرفی شده است.

دانش علمی و سرمایه های نامشهود شرکت

امروز تمام سازمان­ها ارزش پایدار خود را از طریق به‌کارگیری دارایی­های نامشهود سازمان نظیر سرمایه‌های انسانی، سرمایه اطلاعاتی و اطلاعات تخصصی حوزه کسب و کار حوزه متبوع، چابک سازی فرآیندهای کاری، قابلیت پاسخگویی به نیازهای بازار هدف، نام تجاری سازمان، روابط خوب با مشتریان و در نهایت داشتن آرمان و راهبرد؛ خلق و حفظ می‌کنند.

بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای مدیر عامل شرکت شری در حوزه عطر و رایحه موجب گردیده تا با شناسایی پتانسیل های بازار، نقاط ضعف و قوت کسب و کار و با هدف توسعه و بومی سازی صنعت در کشور «برنامه محوری» سر لوحه الویت­ها و اهداف شرکت قرار گیرد.

در ادامه مهمترین محورهای دانشی و سرمایه های نامشهود شری که موجبات استمرار و بقای فعالیت های این بنگاه بوده است را ملاحظه می کنید:

الف) تولید دانش فنی و انتشار آن

هر بنگاه کسب و کاری باید ساز و کار و برنامه های لازم برای جذب، بکارگیری و توسعه دانش فنی مرتبط با فعالیت خود را داشته باشند. برخورد علمی شری با هنر- صنعت عطر و رایحه موجب شده است تا شری یکی از مجموعه های صاحب نام و معتبر در صنف و حرفه خود به حساب آید.

طراحی و راه اندازی سامانه اطلاع رسانی ویکی­آروما و محتوای علمی پژوهش شده از جمله تولیدات ارزشمند شری و ارائه آن به جامعه متخصصین و علاقه مندان می باشد.

همچنین تحقیق و بررسی در خصوص تالیف، ترجمه و انتشار منابع مکتوب از جمله مهمترین فعالیت های بخش فرهنگی فعالیت های شری می باشد.

ب) جذب و بکارگیری گسترده نیروهای متخصص

تولید کنندگان، باید در راستا و متناسب با حجم فعالیت خود از تعداد مناسب نیروهای فنی و با تجربه برخوردار باشند. این نیروها، چه در بخش های مدیریتی و ستادی و چه در بخش های عملیاتی(تحقیق و پژوهش، بازاریابی و توسعه بازار، نوآوری و ابتکارات و غیره) باید از زمینه فنی و تخصصی مناسب برخوردار باشند.

شری توانسته است تا با بکارگیری نیروهای جوان و متخصص در بخش های مختلف، به خوبی فعالیت های شرکت را متناسب با روند پیشرفت­ فناوری و نیازمندی های بازار مصرف مدیریت نماید.

نیروی متخصص شری در بخش های مدیریت بازار، امور و هماهنگی مشتریان و امور مربوط به توسعه پروژه  ها از مهمترین سرمایه های شرکت به حساب می آیند.

ج) داشتن آرمان، چشم انداز و برنامه راه

هیچ یک از دارایی­های نامشهود بنگاه کسب و کار به‌ تنهایی ارزشی ندارند. ارزش این دارایی­ها زمانی پایدار خواهد بود تا همراه با برنامه و راهبرد برای سازمان باشد.

سازمان کار شری آرمانِ بومی سازی هنر- صنعت عطر و رایحه را در سطح کشور دارد و برای افزایش و پایداری موقعیت خود در بازار چشم انداز و خط سیر حرکتی ترسیم نموده است.

برنامه ریزی عملیاتی و راه­اندازی پروژه های متعدد برای حصول به چشم انداز شرکت از ارزش ها و    سرمایه های مدیریتی شرکت می باشد که به همت مدیریت عالی و جمله شرکا و دست اندرکاران تجاری شری محقق خواهد شد.

د) ثبت اختراعات و ابتکارات

اقدامات یک بنگاه در دستیابی به نوآوری در تولید و یا یک اختراع برخاسته از ماموریت ها، اهداف و راهبردهای آن مجموعه است. واحدهای تحقیق و توسعه در سطح بنگاه کسب و کار، هسته های اولیه فعالیت های تحقیقاتی و نوآوری را تشکیل می­دهند.

1) واحد تحقیق و توسعه شرکت شری طی 10 ساله گذشته تحقیقات وسیعی را در جهت نیازسنجی، مکانیزاسیون و صنعتی کردن فعالیت تولیدی عطر اقدام نموده و در سال 1395 با هدف تحقق راهبردهای شری مطالعات محیطی، فنی و اقتصادی طراحی ماشین رباتیک هایپرفام را آغاز نمود و طی مدت یکسال تلاش موفق به طراحی و ساخت محصول اولیه گردیده است.

همچنین شری در سال 1396 موفق به ثبت اختراع ماشین عطر ساز هایپرفام در سازمان ثبت اسناد کشور شده است. برخی از مهمترین اهداف این نوآوری و اختراع که در ردیف سرمایه های ارزشی و اهداف متعالی شری به حساب می­آید به قرار زیر است.

  • خدمات بهتر برای ارضاء سلیقه های متنوع مشتریان و تامین کیفیت مورد انتظار جامعه مصرف
  • قابلیت انعطاف در مقابل بازار و پیشرفت فناوری
  • سودآوری در تولید محصولات جدید و تغییر در فرآیندهای تولیدی
  • بازارسازی جدید و ایجاد کسب و کارهای جدید و اشتغال آفرینی

2) شرکت شری، با هدف صنعتی سازی ظروف، کیسه ها، جعبه های عطر و رایحه و تولید داخل کشوری این کالاها برنامه ریزی نموده و در زمینه تولید ظروف شیشه ای و مام رول گام های عملیاتی را از سال         1394 برداشته است.

کارآفرینی، تولید محصولات داخلی و کاهش واردات خارجی و صادرات محصول از مهمترین اهداف شری بوده است.

کیفیت مناسب، توزیع دائمی و سراسری ظروف شیشه ای و مام رول در داخل و خارج کشور باعث شده تا شری یکی از معتبرترین توزیع کننده های این ظروف در سطح کشور و منطقه به شمار آید.

ه) تدوین دانش فنی

معمولا، پس از انجام مراحل تحقیق پروژه ای صنعتی، فازهای اجرایی پروژه آغاز می شود. و علی الاصول ماهیت تحقیق با ماهیت اجرا متفاوت است. لذا لازم است تا پس از انجام مراحل برنامه ریزی و تحقیق، مراحل مستند سازی و تدوین دانش فنی محقق شود.

انتقال مستقیم و شفاهی و یا انتقال ناقص اطلاعات، طبعا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. با این رویکرد، مستند سازی و تدوین دانش فنی پروژه­ها از اهداف مدیریت شری بوده است. نظام دهی به پروسه تحقیق و توسعه روش های کار، مدون و مکتوب کردن تجارب و مطالعات حرفه ای از مهمترین ارزش های شرکت  می باشد.

ر) مشتری مداری

مشتری از مهمترین دارایی­ها و سرمایه های هر بنگاه کسب و کاری به حساب می­آید. با عنایت به برنامه­ها و راهبردهای شری در بخش «مشتری و بازارهای هدف»، مشتری مداری به عنوان یکی از مهمترین ارزش های شرکت سرلوحه همه امور قرار گرفته است. شنیدن نظرات، کشف سلایق مشتریان، پیشنهادات و انتقادات مشتریان، غیر از اینکه نیاز به سعه صدر و فرهنگ سازمانی مرتبط دارد، نیازمند ابزار و امکانات هم می باشد.

با هدف دستیابی به اهداف فوق، شری مبادرت به بهره­برداری از پلاتفرم باشگاه مشتریان و راه اندازی سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ([1]CRM)به عنوان یکی از بهترین ابزارهای ارتباط مداوم با مشتریان نموده است.

باشگاه مشتریان نه تنها نگاه ارتباط با مشتری را دارد، بلکه به دنبال شریک کردن مشتریان در شکل دادن یک ارتباط دو سویه می باشد. این نوع ارتباط در عین حال می تواند منجر به نوعی بازاریابی یک به یک همراه با شناخت نیازها و عادات مشتری نیز گردد.

ز) آموزش؛ سرمایه سازمانی شری

شری به عنوان یکی از فعالان بازرگانی کشور در راستای کسب جایگاه شایسته در بازار ایران و در بین کشورهای همسایه؛ همواره تلاش داشته است تا به یک سازمان دانشی و یاد گیرنده مبدل گردد.

با عنایت به این باور که آموزش رکن اصلی گسترش و توسعه بنگاه می باشد، لذا این شرکت بمنظور ارتقاء مهارت­ها، توانمندی­ها و شایستگی های علمی و فنی کارکنان خود و سایر علاقه مندان،                     «خط مشی  آموزشی» خود را تدوین نموده و برنامه ریزی اجرایی برای راه­اندازی مرکز آموزشی با عنوان  «مدرسه عطر شری»  را آغاز کرده است.

برخی از محورهای آموزشی مدرسه عطر شری به شرح زیر است:

  • آموزش تکنیک های عطرسازی
  • آموزش روش­های بوئیدن مواد طبیعی و سنتزی
  • مباحث مربوط به شناخت انواع عطر

عطرهای شاخص در هر دوره(ترندها در صنعت عطر و ادکلن)

انجام کارورزی در آزمایشگاه اسانس

ترویج و بومی سازی فرهنگ هنر- صنعت عطر و رایحه در کشور  از طریق بهره گیری از فناوری و دانش روز، کادرسازی آموزشی، اخذ تجارب مربیان و خبرگان فن؛ زمینه سازی رشد و شکوفایی متخصصین رشته در کشور، کارآفرینی برای کارجویان و ایجاد کسب و کارهای کوچک و خانگی برای علاقه­مندان از مهمترین اهداف ارزشی بخش آموزش شری می باشد.

نماینده گی های فعال شری در سطح کشور

دفتر صنایع : تهران بلوار کشاورز خ قریب پ9واحد11

نمایشگاه دائمی :

بازار تهران خ ناصر خسرو نبش مروی

بازار تهران خ ناصر خسرو  فروشگاه خانه عطر پ 59

البرز : کرج 4 راه طالقانی برج آرام بازرگانی دیور

گیلان : رشت خیابان امام دهنه ی حاجی آباد روبروی بانک تجارت گالری ارکیده

مازندران : قائم شهر خ تهران مجتمع ایرانیان واحد 4

خراسان : مشهد ضلع شمالی بازار رضا پلاک 156

کرمان :

کرمان خیابان شریعتی بعد از باغ ملی نبش کوچه دوم عطر بهشت

شعبه 1:کرمان خیابان شریعتی  بین کوچه

اصفهان :

اصفهان خ عبدالرزاق پاساژ امیر عطر قاصدک

اصفهان م انقلاب بازار سپاهان ط زیرین پ 160  

فارس : شیراز خیابان توحید پاساژ بوشهری طبقه اول

زنجان :زنجان خیابان صدرجهان کوچه صفری پلاک 5

اردبیل :اردبیل خ کارشناسان میدان وصال خ وصال مرکز خرید ایرانیان

همدان : همدان خیابان بوعلی بازارچه میرفندرسکی طبقه 2عطریات شری

خوزستان :اهواز 4راه نادری خ ادهم نبش خ صابرپور ساختمان رضا واحد2

جنوب­ غرب : دزفول خ شریعتی جنب بانک رفاه فرشگاه شری